Monday, June 9, 2008

Oranje. Orange.

Ik zit momenteel op een obscure website zonder geluid te kijken naar een tikkie vertraagde nedrland-italie in mijn lunchpauze. De nederlandse site is afgesloten voor adressen buiten nederland: sorry, geen uefa toestemming buiten nederland. Ik heb nog geen canadase site gevonden die het voetbal op internet uitzendt. Ik heb radio 1 aangezet op mijn koptelefoon. Wacht even kijken: vrije trap na 10 min recht voor de goal, even naar mijn andere schermpje schakelen. Mis, recht in de muur. Om er even op terug te komen: ik heb het nederlandse radiocommentaar, kan ik net op tijd naar het beeld schakelen als het spannend wordt op de radio.
Tja, je moet toch wat he, nu heel nederland oranje kleurt. Sander heeft vanmorgen zijn oranje trui meegenomen nara het werk, dat deed hij op koniginnedag ook. Hij heeft zich in nederland geloof ik nog nooit in het oranje gestoken, de nationale gevoelens komen er nu pas uit! Hij wilde in een engelse kroeg gaan kijken, maar besloot dat het toch teveel tijd ging kosten. Ik weet niet hoe voetbalgek zijn nederlandse collega is en of hij nog omgepraat wordt (volgens mij heel gemakkelijk te doen!).

At the moment I am having lunch at my computer with an obscure website showing the Euro 2008 soccer game the Netherlands - Italy. I use the dutch radio comment for the sound, since this site does not give any comments. Unofortunaltely the dutch tv site has to block broadcasting to ip adresses outside of the Netherlands. Well, this will do too. You have to be innovative when the whole country in the Netherlands is coloured orange nowadays. Let's say soccer it to the dutch what hockey is to the canadians.
Sander went to work wearing an orange sweater. He also did that on Queensday (april 30th). I never saw any national feelings in him before, but living in canada inspired the national dutch feelings in him, I guess. He decided not to go the english pub during a late lunch hour, because it would cost him too much time. But I guess his dutch colleage might have convinced him easily, so probably he is in the pub now???

2 comments:

Unknown said...

Ole, Ole ole ole.......
Ze hebben gewonnen. Heeft de oranje trui toch geholpen! Peter ging vandaag ook in het oranje naar het werk en heeft samen met een aantal collega's in de pub gekeken tijdens een heeeele lange lunchpauze. Ze hebben de smaak zo goed te pakken, dat ze de komende weken iedere dag gaan "lunchen". Jammer genoeg is dat voor Sander net iets te ver denk ik, zuid Calgary.

Groetjes!

Anonymous said...

Hoi Liesbeth,
volgens mij is Rob niet zo voetbalgek, maar ik moet toegeven dat ikzelf mijn best heb gedaan om de westrijd enigszins te volgen: via een getypt verslag op internet. Wellicht dat Sander Rob zo gek krijgt als de finales gaan beginnen. Naar de kroeg is altjd leuk toch?

Groeten,
Annette

 
Schrijf gerust een commentaartje... Feel free to add a comment...