Sunday, March 28, 2010

St. Patricks day race

Yehhhh111 Een Pr voor mij (Liesbeth).
Sander en ik deden mee aan een 10 km race ten gelegenheid van St. Patricks day (iedereen in het groen gekleed, goede aanleiding voor veel drankgebruik in Engeland, Schotland, Ierland, Amerika en Canada). Sander kreeg last van zijsteken en heeft erg netjes gelopen maar niet zo hard als hij wel had gewild. Ik heb voor het eerst een 10 km kunnen lopen binnen het uur, en wel in 58 minuten en 44 seconden. Dat doel, binnen het uur, had ik al erg lang maar er was iedere keer wel weer iets in het verleden waardoor ik dat niet redde. Mijn vorige record uit Rotterdam stond ergens op 1 uur en 3 minuten. Training loont, dat blijkt wel weer. Vooral het heuvels lopen hier heeft mijn conditie sterk verbeterd. Dat wordt de Brienenoord talloze malen op lopen straks als heuveltraining!

Yeeehhh!! A PR for me (Liesbeth)!
Sander and I joined the St. Patricks day 10 km race. Sander had some trouble with side stitches, he did very well (I would love to be able to run his time!) but mot the result he had wanted. For me it was a perfect day. For the very first time in my life I managed to run 10 km in under one hour (58.44). I have had that goal for a very long time now and every race there was yet another reason why I did not make it. My last record was around 1 hour and 3 minutes. Training, especially hill training, really pays off. I will have to run the longest/highest bridge in Rotterdam (the Brienenoord) for hill training, that's for sure.

0 comments:

 
Schrijf gerust een commentaartje... Feel free to add a comment...