Friday, February 12, 2010

Winter knitting. Winter-breien.

Ik weet niet wat dat is maar tijdens donkere, lange winteravonden krijg ik altijd de neiging om te gaan breien. Vorige winter ook al 2 mutsen in elkaar geknutseld, dit keer waag ik me nu aan dubbele handschoenen, eigenlijk handschoenen met nog een want erover. Best aardig om dat zo al breiende te bedenken, passen, uithalen, opnieuw te doen etc. Met dat rondbreien van iedere vinger apart en het ondertussen bewaren van de andere steken wordt het wel een beetje een wirwar, tikkie onoverzichtelijk. Hier mijn geknutsel:



I don't know why but on these long dark winter nights I always get that urge to start knitting. Last winter I produced two hats already, and now I am making a set with warm double gloves, something like normal gloves with an extra mitt around it. I like the process of knitting, adjusting the pattern, taking it out, starting over etc. As you can see on the picture above it was a bit of a mess during the knitting of each separate finger with all the saved stitches on several other needles. But the result will be good!

0 comments:

 
Schrijf gerust een commentaartje... Feel free to add a comment...