Saturday, February 7, 2009

Lekker buiten in de zon bezig zijn. Lovely to run outside in this nice sunny weather.

Vandaag hebben we weer allebei aan de cross-country run meegedaan, dit keer in Nose Hill park. Het was net een paar graden boven nul. Zo rond de 5 graden boven nul betekent dat er zo'n kwart van de mensen alweer in korte broek buiten rent, brrrr! De sneeuw op de gewone paden was over het algemeen gesmolten, maar men had nog wat tussendoor routes opgezocht zodat we toch nog hobbelig, ijzig en tot diep over de enkels door de sneeuw konden. ZOals gebruikelijk deed Sander de 8 km, ik zou voor 4 km gaan. Maar helaas, ik heb de tweede afslag voor de 4 km gemist en heb het grootste gedeelte van het 8 km parcours gedaan. Er kwam geen einde aan, het bleeef omhoog gaan! Ik werd allemaal ingehaald door mensen waarvan ik wist dat ze de 8 liepen, en ik zag op mijn horloge dat ik al lang binnen had horen te zijn. Maar goed, uiteindelijk toch nog gefinished. Ik heb 2 foto's van anderen toegevoegd, om te laten zien hoe magnifiek het uitzicht was. Aan de eine kant de Rockies, aan de andere kant het silhouet van down-town Calgary.
Vanavond proberen wakker te blijven, want na zo'n extra lange work-out dreigen de oogjes zomaar dicht te vallen als ik wat ga zitten lezen. En nog even nadenken of we morgen weer vroeg opgaan om te gaan skieen, het weer is momenteel zo mild dat we eigenlijk deze kans niet kunnen laten schieten. Nou ja, we hebben nog een paar uurtjes om daar over na te denken.
Tot de volgende keer,
Liesbeth.




Today we both ran in the Nose Hill XC race. It was just above 0 degrees celsius, which means that about a quart of the people already runs with bare legs, brrrr! The snow had melted on most of the regular pathways in the park, but of course the organisation managed to find some icy, wobbly, and more than ankle deep-snow routes in the rough to make sure the race would be hard enough. Like always Sander did the 8 km race, I planned to go for 4k. But unfortunately I missed the second turn-around and I did a large part of the 8k route. It seemed to go on forever, and the path kept going uphill! People in the 8k race kept passing me and my watch told me I should have finished a long time ago already! But well, I finally finished. I added two pictures to show you the magnificent views we have on these runs: on one side the Canadian Rockies and on the other side the silhouette of down-town Calgary, beautiful!
I will have a hard time trying to stay awake tonight. I'd better stay active tonight in order to avoid falling asleep while reading a book or so. And decide whether we feel up to rising early tomorrow and go skiing. They forecast beautiful mild wheather, it would be a pity not to take advantage of that!
More next time, see ya all!
Liesbeth.

0 comments:

 
Schrijf gerust een commentaartje... Feel free to add a comment...