Sunday, December 16, 2007

Een mooie zonnige dag in Canmore. A nice sunny day in Canmore

Afgelopen week zijn we op de christmas party van mijn, Liesbeth's, werk geweest. Het was een potluck dinner, het principe kende ik uit Amerika maar het specifieke woord was nieuw voor mij. Het betekent dat we allemaal geacht worden iets te eten te maken en mee te brengen. Het buffet was enorm uitgebreid, er waren schat ik zo'n 60 mensen. Weer wat mensen leren kennen, erg leuk. Ik had Indonesische kipsate met saus gemaakt, daar kan je eigenlijk niet mis mee gaan. En het viel inderdaad in de smaak. Nu moet ik in Nederland wel weer nieuwe satestokjes kopen, hier heb ik alleen nog maar veel langere houten prikkers gezien (Amerikaanse maat sate, reuzenformaat dus!). Verder hard gewerkt deze week, iedere keer voor ik naar Nederland kom probeer ik echt zoveel mogelijk werk af te maken, toch uit een soort schuldgevoel dat ik dan weer een tijdje afwezig ga zijn. Dit keer zelfs 2 weken!
Na het schaatsen in de Olympic Oval vorige week zondag hebben we deze zondag op de langlauflatten doorgebracht. De zon scheen 's morgens vroeg al, de snelweg is weer vrij van sneeuw, niets stond een tripje naar de bergen meer in de weg. We zijn naar het olympische Nordic Centrum, zeg maar het langlaufcentrum in Canmore, geweest. In '88 tijdens de spelen vond daar het langlaufen, de biathlon, etc. plaats. Echt een heel mooi parcours, de tribunes om naar het schieten te kijken zijn nog steeds in gebruik daar. We hebben twee jaar geleden 3 keer gelanglaufd, het was dus wel even wennen. De heenweg ging bergop, niet al te lastig maar op de terugweg maakten we toch best veel vaart. Gewoon niet nadenken en in de loipes blijven, aangezien we hetzelfde pad heen en weer deden wisten we dat het nooit al te lang achter elkaar naar beneden ging. Je komt vanzelf wel weer stil te staan. Ik heb echt genoten! Aan de techniek valt nog heel wat te verbeteren, op een oefenwei probeerde ik nog wat skate techniek. Dat bleef bij oefenen! Enfin, 2 jaar geleden ging ons dat goed af, we zullen dat ook wel weer onder de knie krijgen.
Onderweg vile het trouwens op dat de weilanden tussen Calgary en de bergen allemaal alweer sneeuwvrij waren terwijl bij ons in de straat en tuin het nog behoorlijk wit is. Normaal is het buiten de stad toch kouder en blijft de sneeuw daar langer liggen? De zon en de chinook (de fohn wind, zouden wij in europa zeggen) zullen wel debet zijn aan het sneller smelten van de sneeuw buiten de stad. Maar het blijft een vreemd gezicht.
Komende dinsdagavond onze laatste christmas party: met het hardloopgroepje gaan we eerst richting centrum rennen, via een route die blijkbaar veel mooie kerstverlichting heeft (we gaan immers naar de verlichting kijken, is mij verteld) en daarna in een ierse pub de kerst-eet(en drink) gedachte eer aandoen. Lijkt me gezellig!




Last tuesday we were at the christmas party of my, Liesbeth's, work. Potluck dinner, university spends its money on other things than food! I knew this potluck principle from my time in a america, but I learned a new word since I had never heard of a potluck dinner before. The amount of food was enormous, I made indonesian chicken satay, a receipe greatly appreciated. I got to know some new people, very nice. Apart from partying, I worked really hard last week. Everytime before I travel to the Netherlands I try to do as many experiments as possible (feeling a littel guilty for leaving!).
After the ice speed skating in the voal last week we now tried cross-country skiing in the olympic nodric centre in Canmore. It was a beautiful sunny day, I enjoyed it so much! Two years ago we did some Xc skiing, so with very little experience we had a good work out today! We will have to practice our techniques!
Netx tuesday we will have our last christmas party before going to the netherlands next saturday: our running group starts with a jog to 14th street to see the christmas lights, run back up to the oval again and then we will spend the rest of the evening in an irish pub in christmas spirit, meaning eating and drinking. I think it will be lots of fun!

1 comments:

Danielle said...

Yeah! That run to see the lights sounds like fun Sander & Liesbeth! Have a good time & be sure to have a great trip back in the Netherlands!

 
Schrijf gerust een commentaartje... Feel free to add a comment...