Saturday, December 8, 2007

Mijn ideale man. My ideal hubby.

De tweede skiles heeft het officieel bewezen: Sander heeft gewoon talent. We hebben als bewijs een heel kort filmpje toegevoegd zodat jullie het zelf ook kunnen beoordelen. Aan de houding en techniek kan nog wel een tikkeltje gewerkt worden maar hij heeft er duidelijk plezier in en vindt het niet echt nodig om bochten te draaien en af te remmen. De favoriete route was: ongeveer recht naar beneden. Ik vermoed dat zijn overmoed volgende week een tikkeltje afgestraft gaat worden, dan zullen ze wel met de lift omhoog gaan en de echte heuvel afkomen. Het remmen wordt dan wel noodzakelijk natuurlijk. Tot nu toe gingen ze een klein stukje de heuvel op op een soort rolband, zie de foto. Op die foto zie je trouwens ook vreemde wolken hangen, dat is de kunstsneeuw die ze in zo groot mogelijke hoeveelheid op die berg spuiten nu het goed vriest. Vooral door die stuifsneeuw heen is het ERG koud bij -19 graden celsius. Ik had 1 flimpje geschoten zonder handschoenen aan en na pakweg 1 minuut kon ik de camera niet meer stilhouden van de kou. Muts, handschoenen en het thermo-ondergoed zijn onze beste vrienden geworden hier! Nog even een verklaring bij het 'zoekfilmpje': Sander komt pas 30 sec na de start van het filmpje bij dat witte huisje naar benden, weer iets later wordt hij herkenbaar aan zijn oranje-blauwe jas. Na twee en een half uur weer lekker naar huis, ik had de broodmachine aangezet dus we werden verwelkomd door een overheerlijke vers-brood geur. Die machine is fantastisch, de bakker is weer een klant aan het verliezen! 's Middags heb ik heerlijk in mijn eentje gewinkeld, dat rondneuzen overal moet ik toch echt in mijn eentje doen zonder Sander. Vorige week wilde ik al winkelen maar toen stond ik in de file op het parkeerterrein van de mall en er was nergens een parkeerplekje te vinden, half Calgary wilde daar shoppen. En er is echt een enorm parkeerterrein rondom dat winkelcentrum, het is ongelooflijk hoe druk het daar was. Vorige week ben ik toen mar gewoon even ergens anders de wekelijkse boodschappen gaan doen en daarna gewoon naar huis gegaan. Nu had ik gezorgd net een uurtje eerder van huis weg te gaan, alles stond natuurlijk allang vol maar ik ben gewoon 2 mensen gevolgd die duidelijk bepakt en bezakt naar huis wilden gaan. En bingo, zonder echt veel ruzie met andere bestuurders te maken had ik een parkeerplekje. De mensen nemen de kerstinkopen hier dus echt erg serieus, men winkelt zich suf. Buiten wat noodzakelijke zaken heb ik nog niet veel bijzonders gekocht vanmiddag, meer het hollandse kijken-kijken-niet kopen. We willen namelijk nieuw eetservies omdat de afwasmachine ons oude servies toch wel wat heeft gehavend. Maar de europese smaak is niet de canadese, ik vind dat erg weining echt moois te vinden is. Allemaal wat te tierelantijnerig naar mijn smaak (meer dan genoeg royal albert gehalte, wat ik precies niet zoek).



The second skiing lesson proved it: Sander's skiing is very promising, he must be talented at it! As prove we put a short video on this blog. His posture and technique can be improved but it is clear he is having a great time and he does not seem to find it necessary to make turns and brake. The favourite route was: straight ahead and down hill. I suppose that his arrogance will be punished next week; most likely they then will take the shair lift up the hill and come down a real hill! So far they (his class) took a flying carpet a little bit uphill only. On the photo, you can see the people being transported on the flying carpet. That photo also shows some "strange" clouds. These are artifically created snow clouds jetted into the air by huge snow canons. If you have to go through one of these clouds with an ambient temperature of -19 degrees Celsius it feels VERY cold. After shooting a movie for one minute I was unable to hold the camera without trembling. Caps, gloves, mittens, and thermo underwear did become our best friends!
Some explanation for viewing the movie: Sander is the person coming down about 30 sec after the start of the movie. Watch the white house, after a while you can recognize the orange coat he is wearing.
After being on the piste for two and a half hour we went home again. Since I turned on our bread-making machine, we were welcomed with a the smell of freshly baked bread! This bread -making machine is fantastic and our baker is probably loosing a customer.
In the afternoon I went shopping on my own. (Real) Shopping is something I have to do on my own without Sander being around. Last week I wanted to shop but I ended up in traffic congestion on the parking lot of the mall(!) while that parkinglot is really big. I ended up doing some regular grocery shopping somewhere else. This time I went to the same mall an hour earlier. Of course the parkinglot was full again but this time I followed two people with stuffed bags that clearly were on their way to their car to go home. Bingo, without much trouble I had a parking spot.
Besides some necessary stuff I did not buy anything special. It was more a watch-watch-but-do-not buy afternoon. We want to buy new china- and dishware because the dishwasher has left its "marks" on our current chinaware. However Canadian taste is different from European taste. I did not find much that I really liked.

3 comments:

Anonymous said...

Hoi Sander en Liesbeth,

Leuk om jullie avonturen op COP te lezen. Wij hebben er vandaag ook van genoten om weer op de skilatten te staan. Super hoor Sander hoe jij van de berg afkomt na je tweede skiles. Je hebt talent!
Wij hebben inderdaad ook even rond gesnuffeld voor een servies en zijn uiteindelijk bij de Wallmart geslaagd (of all places). Daar hebben ze redelijk strak design serviezen. Misschien moeten wij een afspreken om te gaan shoppen Liesbeth, Peter heeft er namelijk ook zo'n hekel aan om in een drukke mall rond te lopen (LOL).

Groetjes uit Okotoks

Unknown said...

Goed gedaan hoor Sander, wij moeten het zelf ook maar eens gaan proberen!

Annette

Sander & Liesbeth said...

Judith, Wall mart is geloof ik de enige zaak waar ik nog niet geweest ben, dus ik zal daar ook nog eens gaan rondneuzen. Ik ben ook wel kieskeurig want ik wil ook nog graag dat het spierwit in plaats van gebroken wit is zodat ik nog een heleboel schalen van mijn oude servies kan blijven gebruiken. Een echt projectje dus. En ik vind het een leuk idee om eens te gaan shoppen samen, gezellig. Wordt dan wel pas na de feestdagen, wij gaan met kerst de familie namelijk weer opzoeken.
bevalt je nieuwe baan goed?
Groetjes, Liesbeth.

 
Schrijf gerust een commentaartje... Feel free to add a comment...