Sunday, November 23, 2008

Tante Riet

Hallo! Vreselijk lang niet geblogd, ik lijk het veel drukker te hebben nu dan toen ik een baan had! Maar ik zal mijn leven weer beteren en wat regelmatiger schrijven.
Eind oktober/begin november was ik 10 dagen in Nederland. En allereerst, ter nagedachtenis aan tante Riet: ze was gestorven net voor ik naar Nederland zou gaan en de dag nadat ik aangekomen was was haar begrafenis. Ik vond het fijn in de gelegenheid te zijn daar naar toe te gaan, het kan toch bijna geen toeval zijn... Mijn tante was een erg sterke vrouw, de enige in onze familie die het durfde tgen mijn opa in te gaan! Dat maakte op mij als kind een enorme indruk, ik vond meestal dat ze groot gelijk had en bedacht me dat ik eens ook tegen opa zou zeggen als ik dacht dat hij ongelijk had. Met mijn opa was helemaal niets mis hoor, maar sterke meningen horen blijkbaar bij onze familie(!). Maar om terug te komen op tante Riet: de laatste twee jaar wist ze dat ze niet lang meer te leven zou hebben. Haar grootste wens was het om nog de geboorte van haar achter-kleinkind mee te kunnen maken. En gelukkig was haar dat inderdaad gegund. Tante Riet, rust zacht.



Hi! Very long time since I blogged. It seemes without work I am way more busy then before. So a little update on the past few weeks and I promise to blog a little more regular in the near future!
Last week of October and the beginning of November I spent 10 days in the Netherlands. First of all: im remembrance of my aunt Riet (picture above), she died just before I left for the Netherlands and I was happy to be able to go to her funeral the day after arriving in the Netherlands. She was a very strong woman, the only person in our family who dared to talk back to my grand father. That made a huge impression on me as a kid, and mostly I thought she was right and that one day I would talk back to him too! He was OK of course, but strong opinions seem to be a part of our family. Back to my aunt: for the last 2 years she knew she was ill and would not live very long anymore. Her biggest wish, being able to live long enough to see her great-grandchild was given to her. Aunt Riet, rest in peace.

0 comments:

 
Schrijf gerust een commentaartje... Feel free to add a comment...