Sunday, November 9, 2008

Catch up


We hebben weer een tijdje niet geblogd dus er is wel weer wat te melden. Liesbeth is voor iets meer dan een week bij haar ouders geweest en ze is verleden week zondag al weer terug gekomen. Terwijl Liesbeth bij haar ouders was heb ik met plezier de tweede race van de cross-country serie (hard)gelopen, t.w. de Confederation Relay race. Ieder team bestaat uit 3 deelnemers en ik liep samen met Cen en Jason die ik beiden ken van de 10Km Roadrunners hardloopgroep. Ongeveer 100 teams deden mee zodat dit met zekerheid de cross-country race is met de grootste deelname. De race is echter een van de makkelijkere races omdat het parcours slechts 3.5 km lang is. Zo verscheen het echter niet voor mij. Het was namelijk koud, iets onder het nul punt, en reeds in het warmlopen had ik problemen met ademhalen, stramme spieren, etc., en wist ik dat het moeilijk ging worden. Ik startte als laatste loper in ons team en het duurde wel 1.5km voor ik warm was en ik mijn tempo een beetje op kon voeren. Net zoals de eerste cross country race, moesten de deelnemers ook nu twee keer door het water hoewel het nu twee kleine smalle beekjes waren zodat de nattigheid to (ver) beneden de knieen beperkt bleef. Mijn tijd was niet slecht maar ook niet opzienbarend. Na de race was er de gebruikelijk gezellige potluck met soep en dessert (vooral veel koekjes, en brownies!) en heb ik de rest van de zondag rustig aangedaan.
Jason en zijn vrouw Carol hadden me uitgenodigd voor een Halloween feestje bij hun thuis op Halloween avond, de 31ste oktober. Omdat mensen op dit feest verkleed komen deed ik navraag bij de mensen van de hardloop club waar ik dat het best kon doen. Carla vertelde mij dat zij altijd succes heeft bij Value Village. Zodoende besloot ik op de zaterdag voor Halloween daar heen te gaan maar dat was niet zo een goed idee omdat heel veel anderen dat idee ook hadden en ik houd er niet van om in de drukte te shoppen. Ik heb echter doorgezet en uiteindelijk gekozen voor een geest costuum (zie foto's). Ik heb erg genoten van het feestje ook al omdat dit mijn eerste Halloween feestje was. Jason en Carol hadden erg hun best gedaan om hun huis in Halloween stemming te brengen met engelenhaar, vleermuizen, lijken, en schilderijen met enge afbeeldingen erop. Dank voor de uitnodiging Jason en Carol!

Gisteren heb ik de derde race in de cross country competitie gelopen. Dit keer was het in Edworthy park, dichtbij de plek waar de 10km groep altijd traint. Liesbeth was had zich als vrijwilliger aangemeld en ze mocht dit keer bij de finish staan.
Dit was de eerste keer dat ik liep op schoenen met spikes. Wow, wat maakt dat een verschil als het om grip gaat. Het parcours was ijzig en modderig en bevatte veel scherpe draaien op smalle paden. Natuurlijk was er ook een zeer stijle helling die we moesten beklimmen. Het was lekker weer, zo'n 7 graden Celsius en ik vloog over het parcours. Ik behaalde mijn beste classering in een cross country race en het was ook de eerste keer dat ik Jason voor bleef in een dergelijke race.


We have a little catch up to do on the blog again. Liesbeth has been to her parents for a little more than a week and she came back last Sunday. More abouther trip below. During the time Liesbeth was with her parents I enjoyed running another roadrunners XC race, viz. the Confederation race. I run in the relay team with Cen an Jason. There were some 100 teams competing so this for sure is the biggest (in turn out) of all the XC races. However, it is only a mild 3.5 Km coarse at least that is how it appeared to me at first. The problem was that is was cold, just below freezing point, and already in the warm up I new it was not going to be easy for me. I had trouble breathing and fighting the cold. I started as the third person in our relay after Cen and Jason and it took me 1.5 km to get warmed up (going up hill does help here.) Like the first XC race, we had to go through water twice as well although this time it was only a small creek we had to pass. After the race we enjoyed the potluck and I relaxedfor the rest of the day.
Jason and his wife Carol invited me to their Halloween party on the 31st of October. I asked around where best to shop for some costume and Carla told me to go to Value Village and so I did on the Saturday before Halloween.

Not good, everybody else had the same idea and, hence, it was crowded and I do not like that very much. Anyway I committed myself to finding a nice costume and settled for a ghost costume (see pictures). I really enjoyed the party, the more since I never attended a Halloween party before. Jason and Carol had done their utmost best to transform their house into a scary place with bad mans, and spider webs, and scary images galore. The company of the other guests I enjoyed a lot too. Thanks for the invitation Jason and Carol!






Yesterday I ran the third race of the XC series, the Edworthy Park race. Liesbeth volunteered at the finish line. This race was the first I ran on spikes. Wow, what a difference that makes. The course was icy and muddy and the path had lots of sharp turns and, of course, a steep hill to climb. The weather was very nice (7 degrees Celsius) and I flew over the coarse. I achieved my best finish ranking of all the XC's I have participated in sofar and I managed to beat Jason for the first time in an XC race.

2 comments:

Anonymous said...

Oeh, You look scary Sander!

Sarah Elaine said...

OK, now I am waiting for a new post. ;-) I'll check back again soon.

 
Schrijf gerust een commentaartje... Feel free to add a comment...