Friday, November 27, 2009

Okotoks XC

Vorig weekend heb ik chocolade-slagroomsoesjes gemaakt voor de potluck na de Okotoks crosscountry race. Zien ze er niet heerlijk uit (foto onder)? Ik had wel een soesje verdiend na de race, ik heb echt enorm mijn best gedaan. Ik heb mijn nieuwe taktiek getest (wat meer tempo proberen te maken op vlakke en dalende stukken, rustig aan bij het omhooggaan, zelfs flink doorwandelen als het erg steil is). Taktiek werkte, dit keer ben ik niet laatst geeindigd. Nadeel is wel dat ik nu veel moeier start aan de delen die omhoog gaan, het omhoog rennen was dus wel een stuk zwaarder. Maar goed, wat omhoog gaat, gaat (bijna) altijd ook weer naar beneden, dus de beloning is er ook iedere keer weer.
Sander haaft ook een goede race gelopen, zowat twee minuten sneller dan vorig jaar. Good hoor lieffie! Het is niet te geloven maar we gaan beiden dat heuvels op en neer rennen steeds leuker vinden!
Vandaag, vrijdag, begon het vanmiddag te sneeuwen. Ik ben een uurtje gaan wandelen in de sneeuwbui, het kind in mij vind iedere sneeuwvlok nog steeds leuk! Vanavond moest ik Sander wel van het dichstbijzijnde metrostation halen omdat zijn bus niet kwam opdagen. Het leven ligt hier toch vaak plat na 1 sneeuvlok (vooral aan het begin van iedere winter), de 1 millioen dollar extra die de gemeente vorige week heeft toegevoegd aan het sneeuwruim-budget kan toch niet zorgen voor het tijdig strooien van wat zout op de doorgaande wegen. Ik zag een grote truck rondspinnen en iemand anders die een klein hellinkje al niet op kwam. Dat kleine laagje sneeuw was dus al snel platgereden tot een harde gladde ijslaag. Gelukkig haalde ik het metrostation zonder grote problemen. Maar de sneeuw zal gedurende het weekend wel weer wegsmelten, de winter wil maar niet echt komen. In de bergen heeft het al wel de hele week gesneeuwd, voor zondag zijn we dan ook van plan om te gaan skieen in Lake Louise. Er zijn ook World Cup Downhill ski wedstrijden die dag, lijkt me ook wel leuk om een keer van dichtbij te bekijken. En morgen gaan we kijken naar de Grey Cup parade in het centrum, kijken of de floats werkelijk de moeite waard zijn.


Last weekend I made "chocolade-slagroomsoesjes", chocolate covered creampuffs, for our potluck after the Okotoks crosscountry run. Don't they look great? I really deserved the whipped-cream filled pastries since I gave it my best in this race! I tested my new tactics, going a bit faster on the flat and downhill parts, and go uphill in a quiet pace (even walk briskly for the steep parts if necessary). It worked, I did not come in last anymore. The downside of this method was that I started out all the uphills more tired than in my earlier races, it's a lot harder to run uphill when you start out tired! But after (nearly) every uphill there is a downhill, that's the good part!
Sander ran a really nice race too, he ran it about two minutes faster than last year, good job honey! We both start to like running hills more and more, unbelievable but true.
Today, Friday, it started snowing in the afternoon and I walked for an hour in the snow. Th elittle kid in me still enjoys every snowflake! I had to pick up Sander from the nearest LRT station tonight because his bus didn't show up. The first couple of centimeters of snow give the biggest problems here. I saw a huge truck spinning and somebody else that did not make it up a really minor slope, in some areas the snow is already packed into a hard and very slippery icelayer. Luckily I made it tohe LRT station without big problems. I missed the October snow, but it seems that people have already forgotten that episode and all mistakes are being made again. The city has raised the snow-clearing budget with another million dollars last week, so maybe they can put salt on the roads for these minor flurries like today? Ah well, the snow will melt somewhere this weekend, winter still seems to hold back here. They say that there has been snowing in the mountains all last week, so we plan to ski in Lake Louise this coming Sunday. They also have the World Cup Downhill there this weekend, I think it will be really interesting to watch that too. Tomorrow we will go and see the Grey Cup parade downtown, floats and all.

3 comments:

Anonymous said...

Hallo Liesbeth en Sander,

Even op jullie Blog geweest. Wat lekker die soesjes!!! je zal Sander
wel gemist hebben toen je
in Nederland was. En wat lief van je om zo voor je vader en moeder er te zijn.
Komen jullie samen nog naar Nederland met de Kerst?

Hebben jullie zin om Achel dan eens aan te doen? Kunnen we bij een glaasje wijn weer eens bijkletsen.
En natuurlijk een portje voor Sander.

We horen of lezen het wel.

Jullie zijn welkom. Ons huis is al onder dak, en de oudjes hebben deze week aardig wat grond verzet.
Er moesten grote gaten in de grond gedicht worden tegen de vorst.
Het regende bakstenen. Doornat waren we. Maar genoten. Ons eigen huis.....
Hoe staat het met jullie plannen?

Wordt het opnieuw Rotterdam?>

We lezen het wel.
We kletsen wel bij. Nogmaals welkom

Lieve groeten uit een steeds regenachtig Belgie.....

Corry en Harry.

Corné, Lisette, Silke en Nikki said...

Ha Liesbeth en Sander,
Alweer veel te lang geleden dat we op jullie site heb gekeken. Nu zijn we weer helemaal bij. Top dat je zo snel in Nederland was voor je ouders! Dan is de wereld gelukkig relatief maar klein.
Groetjes uit Zeist!

Nicole Holten said...

Kwam toevallig op je blog terecht en ben meteen blijven hangen, wat zijn jullie lekker actief! Kom zelf uit Limburg en woon in Idaho, soort van onderbuurvrouw van jullie, zal ik maar zeggen :-)

Die soesjes zagen er inderdaad goed uit, ik denk dat ik voor mijn hollandse bakblog binnenkort maar eens een Bossche bol tevoorschijn ga toveren, ik hou je op de hoogte!

 
Schrijf gerust een commentaartje... Feel free to add a comment...