Saturday, June 23, 2007

Bouwen aan een sociaal leven/Starting a social life


Nu Liesbeth vrijwel alle zaken in en rond ons huis geregeld heeft probeer ik met haar een begin te maken met ons sociale leven hier. Afgelopen zondag zijn we al een keer gaan dansen op "social dance evening" bij een club in het Noord-Oosten van de stad. Ik had deze club gevonden via het internet en het zag er erg professioneel uit. Het niveau van de mensen die er dansen is erg hoog. Wat ik zeer bijzonder vind is dat mensen uit zeer verschillende culturen zijn en dat iedereen met iedereen danst.
Gisteren hebben we men Carly en Ben (zie eerdere post) en twee van hun vrienden gegeten op 17th Avenue, de uitgaansstraat van Calgary. Aangezien het weer zeer aangenaam was, 27 graden Celsius, was er vol op gelegenheid voor de jonge dames en heren om te flanneren en te flirten. Voorwaar, een interessant schouwspel. Het was een zeer gezellige avond verder en het eten was goed. Ik beschouw me daarom ook zeer gelukkig mensen als Carly en Ben te kennen!
Vanmorgen zowaar de stoute schoenen aangetrokken en een vermogen uitgegeven voor 2 zeer goede kaartjes voor de "chuck-wagon races" tijdens de Calgary Stampede (6-15 July). Voor diegene onder jullie die dit fenomeen nog niet kennen, de Calgary Stampede is de grootste rodeo van Noord-Amerika. Gedurende de Stampede wordt er bijna niet gewerkt in de stad maar vrijwel alleen gefeest en bezoekt men de rodeo activiteiten. Het schijnt een groot carnaval te zijn. Wij zijn benieuwd hoe onze eerste ervaring met de Stampede (en de "chuck-wagon races") gaat zijn.
Ik heb nog weinig verteld hoe het op mijn werk gaat. Geens nieuws is over het algemeen goed nieuws en dat klopt hier ook. Ik kan met enige trots wel zeggen dat we al een echt team zijn. Hoewel het team bestaat uit mensen van de Computer Modelling Group (CMG), Petrobras, en Shell, heeft een ieder helder wat onze missie, visie, en stategie is. Ik leer ook veel over samenwerken. Ik ga in mijn gedachte vaak heel snel vooruit en begrijp dan niet waarom anderen opties willen bekijken die op technisch vlak gezien onze doelstellingen niet behartigen en dan kan ik zeer ongeduldig zijn. Ik stel me nu op dat als ik merk dat ik op die plek sta, ik twee stappen terug doe en dan stap voor stap hun gedachtenwereld probeer te begrijpen. Meerdere malen heeft dat reeds geleid dat andere mijn richting wilde opgaan of dat ik mijn gedachten heb aangepast omdat bleek dat ik het bij het verkeerde eind had.
Ik heb van mijn baas bij Shell voorlopige toestemming gekregen om eind September een cursus te volgen in Rijswijk, een update over ons project hier te geven, en nog een dagje uit met mijn oude team in Rijswijk mee te maken. Ik zal dan zeker bij een aantal van jullie langskomen! Voor mijn werk mag ik eind Augustus ook naar de staat Washington in de VS om een twee-daagse Microsoft cursus te volgen. Ik ben nog niet in deze staat geweest en dat maakt het dus erg leuk.



Now that Liesbeth has arranged most of the things related to our house, I try to make a start with her with our social life over here. Last sunday we visited a social dance evening at a club in the Norh-East of the city. I got to know the club via searching on the Internet and it looked very professional. The level of dancing is very high at the club. What I like very much is that the people who dance at the club come from different cultural backgrounds and that most of them frequently dance with people from other cultures than their own.
Yesterday we had dinner with Ben and Carly (see one of the previous posts) and two of their friends in downtown Calgary on 17th Avenue SW, the place to be for a night out in town. Since the weather was great, 27 degrees Celsius, young men and women were dressed up, showing off, and flirting. Surely, I nice spectable to watch. The dinner was great and I really enjoyed the evening and that is why I appreciate having friends like Ben and Carly over here.
Yesterday, behaved unrationally by spending a small fortune on 2 tickets with excellent seating for the Chuck-wagon races for the upcoming Calgary Stampede.
For those of you not familiar with this phenomena, the Calgary Stampede is the biggest rodeo in North-America. During the Stampede, not much work is being done in the city but instead people are partying and attending the Stampede shows. They say it is like carnaval. We wonder how our first experience with the Stampede (and the chuck-wagon races) will be.
I have not said much yet about my work. No news is normally good news and that applies to the silence on my work abouts. With some pride I can say that we really are a team already. Although the team consists of employees from the Computer Modelling Group (CMG), Petrobras, and Shell, everybody is clear on the mission, vision, and strategy. I am learning a lot on cooperation as well. Often in my thoughts I am running ahead of the rest and then I am very impatient if others want to discuss technical options that i.m.o. fail to meat our project targets because I already got it clear in my head. Anyway, I now take the stand that when I catch myself being in that (arrogant) position, I take two steps back and make sure that I understand their line of thinking. Quite often already it has led to them agreeing to my ideas or to me adjusting my opinion or thoughts because I was just plain wrong.
My boss has given me permission to make a trip to Rijswijk end of September to give an update on the project, follow a course, and join a away-day party with my old team. I will certainly visit some of you then! For the project I will travel to the US state Washington end of August as well to take a Microsoft course. I have not been in this state and that gives the trip something special.

1 comments:

Anonymous said...

Ha Liesbeth

Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat leuk om alles zo te lezen.

groetjes Jante en Marleen

 
Schrijf gerust een commentaartje... Feel free to add a comment...